Thursday, January 20, 2011

Lennon

Lennon's moordenaar wekenlang luisteren naar Lennon records, huilend en scheuren zijn haar op de onechtheid van zijn idool. Loughner had een bedankje brief in zijn kluis (waarin hij documenten die sprak van "moord"). De nota was van Giffords van een evenement die hij had bijgewoond.

Wat stokken in mijn gedachten (met dank aan Graham Harman voor het tekenen van mijn aandacht bij deze) is dat op het evenement, Loughner had gevraagd Giffords een soort vraag als "Hoe weet je woorden iets te betekenen?" Giffords soort had geborsteld hem af ( Ik geloof dat ze sprak met hem in het Spaans en verhuisde op).

Vergeet niet dat scène in Twelve Monkeys, waar de man met het virus in de reageerbuizen vraagt een provocerende vraag iets van de linker veld aan de docent-die hij nodig heeft om zijn fantasie bevestigd.

Ik ben nog steeds mijn billen dollar die plaats van te denken Giffords bezeten was door demonen (een schizofrene paranoia) weddenschappen, Loughner dacht dat Giffords nep was (een klassiek borderline waan). Net als shooter Lennon's. Hij las enkele wijze te veel in een klein stukje van meningsuiting. Hij kan zijn achtervolgd door haar voor bepaalde tijd. Lennon's moordenaar ontmoette hem eerder die dag en probeerde te communiceren.

Hey luister naar dit, "Why Can't I Be You? 'Van The Cure. Het is de klassieke borderline volkslied.